Bye bye Budapest, hello Amstenrade... - Reisverslag uit Amstenrade, Nederland van Steffi Well - WaarBenJij.nu Bye bye Budapest, hello Amstenrade... - Reisverslag uit Amstenrade, Nederland van Steffi Well - WaarBenJij.nu

Bye bye Budapest, hello Amstenrade...

Blijf op de hoogte en volg Steffi

14 Januari 2013 | Nederland, Amstenrade

Helaas zitten de vijf maanden in Boedapest erop... Het nieuwe jaar heb ik goed ingeluid samen met mijn vriendinnetje, haar vriendje, mijn vriendje en mijn huisgenoten + 2 Nederlandse meiden. We hadden besloten om ons huisfeest te verplaatsen naar 2 straten verderop bij vrienden van ons. Hier zijn we de avond dan ook van start gegaan. Iets voor twaalf uur zijn we richting de groene brug bij de Market Hall gelopen om daar op het water het mooie vuurwerk te aanschouwen. Na enkele minuten het koud hebben en samen met honderd andere mensen op het vuurwerk te staan wachten, hadden we zomaar 12 uur gemist. Geen vuurwerk, alleen goedkope champagne en een hoop Happy New Year geschreeuw. Dit viel dus een beetje tegen. Gelukkig waren wij zo eigenwijs om toch nog even de stad in te gaan om de avond in een club af te sluiten, waardoor we op een prachtige vuurwerkshow stuitte. Toch nog wat vuurwerk gehad. Ik, als een van de weinige nuchtere (omdat ik de flessenopener niet meer kon vinden en het openen van een wijnfles met een mes bijna wat vingers heeft gekost) heb iedereen maar netjes naar huis gebracht en in bed gestopt.

Samen met Danique en Alan hebben we de dagen erop nog wat sight seeing gedaan en nog wat clubs bezocht. Ik heb precies 1 dag gehad voordat het nieuwe bezoek arriveerde en die dag heb ik de hele dag bij geslapen.

Alweer naar het vliegveld om onze Charlie op te halen. We hebben haar ook meteen het nachtleven geïntroduceerd, en dit beviel haar erg goed! De dag erna gingen we 'de rest' op halen. Om precies te zijn 7 man sterk. Je kunt je wel voorstellen, 5 dagen sight seeing (waarbij alweer de Citadel om hoog mogen lopen), shoppen, stappen, eten en gieren lachen en brullen ik TOTAAL kapot was. Dit resulteerde ook in een flinke verkoudheid.

De laatste maandag.. Morissons night. Wat ga ik die missen. Het was weer een ongelofelijke leuke avond. Alle erasmus studenten waren aanwezig en we hebben gefeest tot in de vroege uurtjes. Maar aan alles komt een eind.. Dit was ook de avond dat ik afscheid heb genomen van iedereen. Samen met de Nederlandse meisjes hebben we besloten dat we best samen nog een weekendje terug kunnen komen naar Boedapest. Dit gaan we ook zeker doen!

Boedapest heeft mij veel nieuwe vrienden, een echte studententijd, minder hersencellen (alcohol gebruik), wereldkennis en een onvergetelijke tijd gegeven. Ik zou het zo weer doen!

Mijn ouders zijn mij komen halen en we hebben als afsluiter nog 2 dagen geskied in Oostenrijk. Al was ik de eerste dag al zo hard gevallen dat ik mijn nek niet meer kon bewegen, maar dat is bijzaak.

Samen met Pepper (hond), mama en papa hebben we lekker genoten van de hoeveelheid sneeuw en de Oostenrijkse sfeer.

Back to normal life in Amstenrade (help!)

Mijn afkicken is begonnen en ik moet zeggen tot nu toe gaat het redelijk. Tot het volgende avontuur!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amstenrade

Steffi

Actief sinds 15 Juli 2012
Verslag gelezen: 518
Totaal aantal bezoekers 2154

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 20 Januari 2013

Minor in Boedapest

Landen bezocht: